woensdag 23 mei 2007

Even afwachten nog...

Nou, ik stond wel even raar te kijken, dit was beslist niet goed! Het was nu net de bedoeling dat ik zorgvuldiger zou kijken en kadreren. In één klap (druk op de knop) werd dat te niet gedaan. Wat reageerde die knop verrekte snel zeg, dat zou me geen tweede keer overkomen… Helaas was dat wel het geval. Soms ging het goed, even lichtjes indrukken om de belichting vast te stellen, maar een aantal keer net niet. En er zitten maar 10 foto’s op een 120 spoel. Op ’t moment dat ik besloot om de camera dan maar even uit te zetten, raakte ik kennelijk toch weer de ontspanknop aan, met het bekende gevolg. Grrr. Wachten met spannen dan maar? Heeft weinig zin, ik kan toch niet om die knop heen. Ik ben heel benieuwd hoe Karin dat zelf ervaart, kwestie van wennen waarschijnlijk.

Waar ik ook aan moet wennen is dat de zoeker naast het objectief zit, waardoor parallax ontstaat. Er is wel een mooi kader ingebouwd, maar ik word afgeleid doordat ik het objectief zie zitten.

De film inleggen, buiten op een bankje aan de Maashaven, gaat eveneens met wat problemen gepaard. Ik herinner me nog van mijn oude Minolta SRT, dat ik altijd wat zat te tobben. Wat voel ik me toch klunzig op zulke momenten. W. gaf me van de week een goede tip: de spoel eruit halen, film in de gleuf, wat opwikkelen en dan pas terugstoppen. Dat werkt perfect!

Nu nog even het resultaat afwachten, want ook met de belichting ging niet alles meteen goed… Ik heb de films naar Foto Klein in Rotterdam gebracht om ze te laten ontwikkelen en afdrukjes ervan te maken, zodat ik zaterdag in ieder geval beeld kan laten zien. Hopelijk zijn ze morgen klaar.

Geen opmerkingen: